Sommerudsalg: Spar op til 60% - Køb nu

Returnering og refundering
Hvordan får jeg mit produkt til at virke?

Tips til at hjælpe dit produkt i gang

Hvis du har problemer med at få et produkt til at virke, er herunder et par tip til, hvad du selv kan gøre. Og husk, at vi altid sidder klar til at hjælpe dig med at komme videre.


Nye produkter

Når du skal bruge et produkt for første gang, skal du altid huske at tjekke:

Hvis produktet kører på batterier

- Er batterierne sat i, og vender de korrekt?
- Hvis de ikke er inkluderet i produktet, skal du selv sørge for at købe og indsætte korrekte batterier.
- Hvis batteri medfølger, vil der ofte være en lille papir- eller plastikstrimmel mellem batteriet og batterikammeret, som forhindrer batteriet i at løbe tør før brug. Denne strimmel skal fjernes, for at produktet kan virke.
- Opladelige produkter kan nogle gange også have en fjernbetjening, som skal bruge batterier, for at selve produktet virker.

Hvis produktet er opladeligt

Har du ladet produktet op? Opladelige produkter skal som regel lades op, før du kan bruge dem første gang.

Har produktet en tastelås?

Tjek i den medfølgende manual til dit produkt, om det har en tastelås. Den kan være slået til som standard, og det kan derfor være nødvendigt at slå den fra, før du kan bruge dit legetøj.


Vedligeholdelse

Du kan være med til at forlænge levetiden på dit sexlegetøj ved jævnligt at rengøre og vedligeholde det. For de fleste produktet er det derfor en god ide både at rengøre produktet med varmt vand og bruge en sexlegetøjsrens, hver gang du har brugt det. Det sikrer samtidig god hygiejne. 

Til langt de produkter anbefales det at bruge glidecreme, og for nogle er det nødvendigt for at undgår at ødelægge materialet. Det er generelt vigtigt at sørge for, at glidecremen er kompatibel med sexlegetøjets materiale inden brug.

Produkter, der er lavet af materiale, der imiterer rigtig hud, f.eks. TPE, skal vedligeholdes med en pulver, der bevarer materialets bløde overflade.

Husk altid at tjekke produktets brugermanual eller detaljerne på produktsiden her i shoppen, om der er noget særligt, du skal gøre for at vedligeholde det.


Ældre sexlegetøj

Når du har haft glæde af dit sexlegetøj et stykke, kan det nogen gange have brug for lidt førstehjælp for at komme i gang igen.

1. Har du forsøgt at isætte nye batterier i dit produkt?

Ofte vil dit produkt virke igen, hvis du forsøger med helt nye og friske batterier.

2. Vender batterierne korrekt?

Mange produkter vil enten virke sporadisk eller slet ikke, hvis batterierne ikke vender korrekt. Prøv at vende batterierne i en anden retning.

3. Har du forsøgt at genoplade dit produkt i minimum 12 timer?

Hvis dit produkt er opladeligt og ikke vil tænde, kan det være en god idé at forsøge at genoplade det i 12 timer. Dette gælder både helt nye og ubrugte produkter, men også dem, der har virket optimalt før.

4. Har du slået tastelåsen fra?

Hvis dit produkt er opladeligt, vil der ofte være en form for tastelås, som skal deaktiveres, før dit produkt kan virke. Hvordan du deaktiverer tastelåsen står i den medfølgende manual til dit produkt.


Mit sexlegetøj virker stadig ikke

Hvis intet af ovenstående har løst dit problem, står vi klar til at hjælpe dig. Kontakt os.

Sinful yder 24 måneders reklamationsret iht. købeloven. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, manglende vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Se vores handelsbetingelser.

Hvordan returnerer jeg et produkt?

Sådan returnerer du et produkt

Sinful tilbyder returnering af dine uåbnede pakker eller enkelte ubrugte produkter i op til 365* dage.

*Af hygiejniske årsager bortfalder returretten på intime produkter ved åbning af produktets emballage. Dvs. du mister returretten, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Varer, der ikke er til intimbrug, må du gerne pakke ud, hvis du kan returnere dem i samme stand og mængde som ved modtagelse. Dvs. du må for eksempel gerne prøve beklædningsgenstande på, såfremt produktet kan returneres i samme stand og emballage som ved modtagelse. Returretten bortfalder dog, hvis du bruger varen på en måde, hvor brugen åbenlyst formindsker varens salgsværdi væsentligt.


Returnér hele din ordre eller en enkelt vare

Du kan returnere varen/varerne til os på følgende måder:

- Nægte modtagelse af pakken, hvis pakken bliver sendt til din privatadresse.
- Undlade at hente pakken hos udleveringsstedet, hvorefter pakken automatisk returneres til os uden omkostninger for dig.
-Selv sende de/den ubrugte vare(r) retur til os inden udløbet af din 14 dages standard fortrydelsesret, eller inden 365 dage fra den dato, hvor du afgav din ordre. Når du sender varer retur, hæfter du selv for omkostningerne.

Har du spørgsmål til ovenstående, kan du se vores kontaktoplysninger her.


Sådan sender du en vare retur til Sinful

Du kan returnere et køb, når varen er ubrugt eller uåbnet. Når du gør brug af din returret for hele eller dele af dit køb, skal du gøre følgende:

- Udfyld retursedlenog send den til service@sinful.dk. Send varen til Mcompany ApS, Axel Kiers Vej 3, 8270 Højbjerg.
- Alternativt kan du printe retursedlen, eller lave en håndskrevet version, og vedlægge den i returpakken, som du sender til os. 
- Du bærer risikoen for varens stand, indtil vi modtager den retur på vores adresse. Derfor bør du sørge for at pakke varen forsvarligt. 
- Du hæfter selv for omkostningerne ved varens returforsendelse. Hos Sinful yder vi ikke returlabels, når du gør brug af din returret. 

Bemærk! Sinful modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Vi modtager kun pakker, som er sendt med omdeling til vores adresse, og du hæfter selv for returforsendelsen.


Tilbagebetaling

Ved brug af din fortrydelsesret på 14 dage på uåbnede eller ubrugte varer, sker tilbagebetalingen senest 14 dage efter vi har modtaget meddelelse om, at du har fortrudt købet.

Ved brug af din returret hos Sinful på 365* dage på uåbnede eller ubrugte varer sker tilbagebetaling, når vi har modtaget varen og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at den begrænsede returret kan udnyttes. 

Se mere om tilbagebetaling her.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.


Reklamationsfrist

Når du handler med sælgere i EU, har du altid minimum 2 års reklamationsret. Dette gælder naturligvis også hos Sinful. Det vil sige, at du har 2 år fra modtagelse af en vare til at reklamere over eventuelle fejl/mangler.

Du skal dog hurtigst muligt, og senest 2 måneder efter du har opdaget en fejl/mangel ved en vare, oplyse os om, at du gerne vil reklamere over varen.

I tilfælde af eventuelle tvister følger vi Forbrugerklagenævnets afgørelse.


Sådan gør du, hvis du vil reklamere over dit køb

Hvis du vil gøre brug af reklamationsretten, skal du gøre følgende: 

- Først skal du rette henvendelse til kundeservice på service@sinful.dk.
- Herefter informerer vi dig om den videre proces.

Hvor lang tid har jeg til at returnere et produkt?

365 dages begrænset returret

Som forbruger har du ret til at fortryde køb foretaget online inden for 14 dage. Hos Sinful har du op til 365 dages begrænset returret*.

Returret hos Sinful

Hos Sinful har du mulighed for at returnere dit køb i op til 365 dage. Her gælder en begrænset returret*. Det betyder, at du kan returnere en uåbnet vare, og at produktet skal være i samme kvalitet, mængde og stand, som da du modtog det. Det vil sige, at bl.a. fødevarer, glidecremer, batterier mm. skal returneres uåbnede inden udløbsdatoen.

Ydermere skal varen og emballagen returneres i samme stand, som da du modtog den. Originalemballagen skal du medsende i ubeskadiget tilstand.

*Af hygiejniske årsager bortfalder fortrydelses- og returretten på intime produkter ved åbning af produktets emballage. Dvs. du mister retten til at sende en vare retur, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Varer, der ikke er til intimbrug, må du gerne pakke ud, hvis du kan returnere dem i samme stand og mængde som ved modtagelse. Retten til at returnere en vare bortfalder også, hvis du bruger den på en måde, hvor brugen åbenlyst formindsker varens salgsværdi væsentligt. Læs mere i vores handelsbetingelser.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen (intimvarer undtaget) er åbnet eller prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved returnering af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Dvs. for eksempel lingeri må du gerne prøve på, såfremt produktet kan returneres i samme stand og emballage som ved modtagelse.

Tilbagebetaling ved 14 dages fortrydelsesret

Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret på 14 dage, kan du blot nægte at modtage varen, hvis den sendes til din adresse, eller du kan undlade at afhente den hos udleveringsstedet. Pakken sendes da automatisk tilbage til os uden omkostninger for dig.

Har du modtaget varen, skal du returnere den til os senest 14 dage efter modtagelse. Du hæfter da selv for returforsendelsen.

Du har ret til at få dine penge tilbage hurtigst muligt og senest 14 dage, efter vi har modtaget meddelelse om, at du har fortrudt købet.

Tilbagebetaling ved 365 dages begrænset returret

Hvis du ønsker at gøre brug af Sinfuls returret på op til 365 dage, sker tilbagebetaling af det fulde beløb eller en del heraf, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at varens stand opfylder kravene for retur og tilbagebetaling.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Hvordan annullerer jeg mit køb?

Sådan annullerer du dit køb

Hvis du fortryder dit køb, skal du hurtigst muligt kontakte os.

Det er desværre ikke muligt at annullere din ordre, hvis vi er påbegyndt pakning, men du kan nægte modtagelse af varen. Herefter returneres pakken automatisk til Sinful uden udgifter for dig.

Har du modtaget din pakke, kan du se mere om vores returprocedure her.

Har du ikke modtaget din pakke grundet forsinkelse, skal du ligeledes kontakte os, hvis du ønsker at hævet købet og få dine penge retur. Du har ret til at få dine penge retur inden for 14 dage.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Menu

Kontakt kundeservice

+45 70 77 70 70

service@sinful.dk