Returnering og refundering
Hvordan returnerer jeg et produkt?

Sådan returnerer du et produkt

Hos os kan du returnere dine uåbnede pakker eller enkelte ubrugte produkter i op til 365 dage.

Returnér hele din ordre eller en enkelt vare

Du kan returnere varen/varerne til os på følgende måder:

- Nægte modtagelse af pakken, hvis pakken bliver sendt til din hjemmeadresse.
- Undlade at hente pakken hos udleveringsstedet, hvorefter pakken automatisk returneres til os uden omkostninger for dig.
- Selv sende de/den ubrugte vare(r) retur til os inden udløbet af din 14 dages standard fortrydelsesret, eller inden 365 dage fra den dato, hvor du afgav din ordre. Når du sender varer retur, hæfter du selv for omkostningerne, det er dog muligt at købe en returlabel igennem os, se mere information nedenfor

Sådan sender du en vare retur til Sinful

Du kan returnere et køb, når varen er ubrugt og uåbnet. Vær opmærksom på at varens originalemballage skal være intakt. Såfremt denne er skadet ved modtagelse, er det vigtigt at du kontakter Sinful inden en eventuel returnering.
Når du gør brug af din returret for hele eller dele af dit køb, skal du gøre følgende:

- Udfyld retursedlen og print som du finder her, og vedlæg den i pakken (eller lave en håndskrevet version).
- Købe en returlabel for 35 kr. lige her. Husk at du skal få en kvittering for indlevering af pakken, da det er dit bevis for at pakken er sendt.
- Ønsker du ikke at købe en returlabel igennem os, kan du selv sende varen til
        Mcompany ApS, Axel Kiers Vej 3, 8270 Højbjerg.
- Du modtager ikke information når vi har modtaget pakken, men hvis du har købt en returlabel igennem os kan du følge din forsendelse hele vejen. Når din pakke er modtaget behandles din returnering i løbet af 1-2 uger- du modtager en mail fra os når den er behandlet.
- Du bærer risikoen for varens stand, indtil vi modtager den retur på vores adresse. Derfor bør du sørge for at pakke varen forsvarligt.
- Du hæfter selv for omkostningerne ved varens returforsendelse.

Bemærk! Sinful modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Vi modtager kun pakker, som er sendt med omdeling til vores adresse, og du hæfter selv for returforsendelsen. Vi anbefaler ikke at du sender retur med DAO, da de ikke leverer til erhvervsadresser. 

Returnering via vores pakkeskab i Højbjerg ved Aarhus

Du har også mulighed for at returnere via vores pakkeskab, som er tilgængeligt 24 timer i døgnet på adressen Axel Kiers Vej 3, 8270 Højbjerg (På bagsiden af bygningen). Husk at medbringe dit ordrenummer. 

Sådan gør du:

-Print og udfyld vores returseddel, som du finder her eller lave en håndskrevet version) og vedlæg den i pakken.
-Vær opmærksom på at varen skal pakkes forsvarligt ind, brug evt samme kasse som du fik den leveret i.

Når du står ved pakkeboksen:

-Vælg “Aflevering
Har du brug for en pakke i Comfort Zone klik i boksen for dette.

-Tryk “Fortsæt”

-Har du hentet pakken via pakkeboksen kan du nu scanne stregkoden fra kassen

-Er den leveret til dig på anden vis, så tast dit ordrenummer.

-Tryk “Fortsæt”

-Vælg nu størrelsen for på den pakke du ønsker at aflevere -Herefter vises hvilken låge som åbner sig. 

-Placer pakken, og luk lågen

-Gå tilbage til skærmen og “Godkend Aflevering”
Har du brug for at ændre størrelsen eller åbne lågen igen, er dette også muligt inden du godkender.

-Tryk “Afslut”

Din pakke vil nu blive behandlet i vores returafdelingen indenfor ca. 5 hverdage. Du vil modtage en mail så snart den er behandlet. 

 

Tilbagebetaling

Ved brug af din fortrydelsesret på 14 dage på uåbnede eller ubrugte varer, sker tilbagebetalingen senest 14 dage efter, at vi har modtaget din besked om, at du ønsker at annullere købet, eller senest 14 dage efter vi har modtaget varen retur.

Ved brug af din returret hos Sinful på 365 dage sker tilbagebetaling, når vi har modtaget varen og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at returretten kan udnyttes. 

Se mere om tilbagebetaling her.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Reklamationsfrist

Når du handler med sælgere i EU, har du altid minimum 2 års reklamationsret. Dette gælder naturligvis også hos Sinful. Det vil sige, at du har 2 år fra modtagelse af en vare til at reklamere over eventuelle fejl/mangler.

Du skal dog hurtigst muligt, og senest 2 måneder efter du har opdaget en fejl/mangel ved en vare, oplyse os om, at du gerne vil reklamere over varen.

I tilfælde af eventuelle tvister følger vi Forbrugerklagenævnets afgørelse.


Sådan gør du, hvis du vil reklamere over dit køb

Hvis du vil gøre brug af reklamationsretten, skal du gøre følgende: 

- Først skal du rette henvendelse til kundeservice på service@sinful.dk.
- Herefter informerer vi dig om den videre proces.

Hvor lang tid har jeg til at returnere et produkt?

365 dages begrænset returret

Som forbruger har du ret til at fortryde køb foretaget online inden for 14 dage. Hos Sinful har du op til 365 dages begrænset returret*.

Returret hos Sinful

Hos Sinful har du mulighed for at returnere dit køb i op til 365 dage. Her gælder en begrænset returret*. Det betyder, at du kan returnere en uåbnet vare, og at produktet skal være i samme kvalitet, mængde og stand, som da du modtog det. Det vil sige, at bl.a. fødevarer, glidecremer, batterier mm. skal returneres uåbnede inden udløbsdatoen.

Ydermere skal varen og emballagen returneres i samme stand, som da du modtog den. Originalemballagen skal du medsende i ubeskadiget tilstand.

*Af hygiejniske årsager bortfalder fortrydelses- og returretten på intime produkter ved åbning af produktets emballage. Dvs. du mister retten til at sende en vare retur, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Varer, der ikke er til intimbrug, må du gerne pakke ud, hvis du kan returnere dem i samme stand og mængde som ved modtagelse. Retten til at returnere en vare bortfalder også, hvis du bruger den på en måde, hvor brugen åbenlyst formindsker varens salgsværdi væsentligt. Læs mere i vores handelsbetingelser.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen (intimvarer undtaget) er åbnet eller prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved returnering af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Dvs. for eksempel lingeri må du gerne prøve på, såfremt produktet kan returneres i samme stand og emballage som ved modtagelse.

Tilbagebetaling ved 14 dages fortrydelsesret

Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret på 14 dage, kan du blot nægte at modtage varen, hvis den sendes til din adresse, eller du kan undlade at afhente den hos udleveringsstedet. Pakken sendes da automatisk tilbage til os uden omkostninger for dig.

Har du modtaget varen, skal du returnere den til os senest 14 dage efter modtagelse. Du hæfter da selv for returforsendelsen.

Du har ret til at få dine penge tilbage hurtigst muligt og senest 14 dage, efter vi har modtaget meddelelse om, at du har fortrudt købet.

Tilbagebetaling ved 365 dages begrænset returret

Hvis du ønsker at gøre brug af Sinfuls returret på op til 365 dage, sker tilbagebetaling af det fulde beløb eller en del heraf, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at varens stand opfylder kravene for retur og tilbagebetaling.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Hvordan annullerer jeg mit køb?

Sådan annullerer du dit køb

Hvis du fortryder dit køb, skal du hurtigst muligt kontakte os.

Det er desværre ikke muligt at annullere din ordre, hvis vi er påbegyndt pakning, men du kan nægte modtagelse af varen. Herefter returneres pakken automatisk til Sinful uden udgifter for dig.

Har du modtaget din pakke, kan du se mere om vores returprocedure her.

Har du ikke modtaget din pakke grundet forsinkelse, skal du ligeledes kontakte os, hvis du ønsker at hæve købet og få dine penge retur. Du har ret til at få dine penge retur inden for 14 dage.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Menu

Kontakt kundeservice

+45 70 77 70 70

service@sinful.dk