Sommerudsalg: Spar op til 60% - Køb nu

Sikkerhed og privatliv
Er det sikkert at handle online?

Sikker shopping


Det er sikkert at benytte betalingskort, når du handler i vores shop, fordi betalingen foregår via en såkaldt SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). En SSL-kryptering sikrer, at ingen kan få fat i de informationer, som du indtaster i forbindelse med køb hos os. Selve transmissionen er godkendt af NETS (tidligere PBS), hvilket sikrer dig bedst muligt.


Din garanti for, at du befinder dig i en sikker betalingszone, når du handler på nettet, er et lille ”Secure Server”-ikon, som vises øverst i din webbrowser. Oftest forestiller ikonet en lukket hængelås.


Sikker betalingsside

Sikkerheden ved onlinehandel har altid været diskuteret. Men du er retsligt bedre stillet, når du bruger betalingskort på nettet end i fysiske butikker.

Når du benytter betalingskort på nettet, kan du gøre indsigelse og få dine penge tilbage, hvis du kan godtgøre:

- at du ikke har modtaget din vare
- at dit kort er blevet misbrugt af en anden
- at der er hævet et ukorrekt beløb på din konto, uden at du har givet lov.
- at du har fortrudt købet, inden du har modtaget varen (f.eks. nægter at modtage varen eller hente den på posthuset).

Du kan gøre indsigelse ved at henvende dig til udstederen af dit betalingskort, ofte dit pengeinstitut. Pengeinstituttet skal uden yderligere stillingtagen til indsigelsen tilbageføre beløbet til dig.

Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en webshop, der benytter SSL i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., hvis dit dankort misbruges.

Vores administrationssystem er opbygget således, at vi ikke kan hæve et højere beløb end dét, du har godkendt.


Brug af cookies

Vi bruger bl.a. cookies til at give dig en bedre købsoplevelse, og vi er forpligtet til at sørge for, at dine oplysninger er sikret. Læs mere om vores brug af cookies her.

Du kan læse om alle dine rettigheder ved online handel på e-mærkets forbrugerhotline.

Hvor bliver min mail fra Sinful af?

Tilføj Sinful som sikker afsender

Da vi af naturlige årsager af og til vil have voksent indhold i vores mails, vil nogle mailprogrammer fejlagtigt anse dette for spam. Du kan fjerne risikoen og sikre dig, at du altid modtager vores mailkommunikation ved at tilføje Sinful.dk på din liste over afsendere, du har tillid til.

Hvad er Sinfuls privatlivspolitik?

Persondata og cookies

Vores persondata- og cookiepolitikker beskriver, hvordan Sinful.dk anvender og beskytter enhver information, du giver Sinful.dk, når du bruger vores hjemmeside. Sinful.dk er forpligtet til at sikre, at dit privatliv er beskyttet. Databeskyttelse er en tillidssag, og det er meget vigtigt for Sinful.dk, at vi har din tillid. Skulle vi bede dig om at give visse oplysninger, når du bruger Sinful.dk, kan du være sikker på, at den kun vil blive brugt i overensstemmelse med disse politikker, og at det sker inden for rammerne af den gældende lovgivning. Sinful.dk kan derfor også ændre disse politikker fra tid til anden ved at opdatere nedenstående sider.

I de følgende afsnit kan du læse om de informationer vi indsamler og hvordan vi behandler og opbevarer dem. Det vil derudover fremgå hvad vi bruger informationerne til og hvordan du gør indsigelse vedr. cookies og privatlivspolitik på sinful.dk.

Vi indsamler oplysninger om brugerne og deres besøg på to måder:

- Ved brug af såkaldte cookies - læs mere i vores Cookiepolitik.
- Ved at brugeren selv afgiver oplysninger - læs mere i vores Persondatapolitik.

Ved at benytte www.sinful.dk, accepterer du samtidig, at vi bruger cookies.

Hvad er Sinfuls handelsbetingelser?

Handelsbetingelser

Om virksomheden

www.sinful.dk ejes og administreres af Mcompany ApS
CVR nr. 32887848

Postadresse

Sinful ApS / Mcompany ApS
Søren Nymarks Vej 1C (IKKE Retur og Afhentning)
8270 Højbjerg
Danmark
Tlf: 70 77 70 70

Alle viste produktpriser hos Sinful.dk er angivet i danske kroner (DKK) og inklusiv moms og afgifter men eksklusiv forsendelse. Alle priser er dagspriser. 

Når du handler med Sinful.dk indgås aftaler på dansk. Købeloven finder anvendelse ved køb på Sinful.dk

Betaling

Sinful modtager betaling via:
- Dankort, eDankort, VISA Dankort, MasterCard, Maestro, JCB og VISA Electron
- Mobilepay
- PayPal
- ViaBill

Betalingen vil ved brug af betalingskort først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Ved brug af PayPal er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Når du handler på vores hjemmeside, gemmer vi alene de oplysninger, der er nødvendige for at levere den bestilte vare. Vi har ikke mulighed for at videregive kortoplysninger, trække et beløb flere gange eller lign. Du kan læse mere om køb på nettet her.

Vi bruger cookies til bl.a. at give dig en bedre købsoplevelse, og vi er forpligtet til at sørge for, at dine oplysninger er sikret. Læs mere om vores brug af cookies her.

Aldersgrænse

For at foretage et køb på Sinful.dk, skal du være myndig. Børn og unge under 18 år er mindreårige og dermed umyndige. Når du godkender et køb på hjemmesiden, bekræfter du hermed at du er fyldt 18 år.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du ret til 14 dages fortrydelsesret* på varer købt online, men hos Sinful har du op til 365 dage*.

365 dages begrænset returret

Hos os har du mulighed for at returnere dit køb i op til 365 dage. Her gælder en begrænset returret*. Det betyder, at du kan returnere en vare, og at produktet skal være i samme kvalitet, mængde og stand, som da du modtog det. Det betyder, at bl.a. fødevarer, glidecremer, batterier mm. skal returneres uåbnede inden udløbsdatoen.

Ydermere skal varen og emballagen returneres i samme stand, som da du modtog den. Originalemballagen skal du medsende i ubeskadiget tilstand.

*Af hygiejniske årsager bortfalder retur- og fortrydelsesretten på intime produkter ved åbning af produktets emballage. Dvs. du mister returretten, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Varer, der ikke er til intimbrug, må du gerne pakke ud, hvis du kan returnere dem i samme stand og mængde som ved modtagelse. Returretten bortfalder også, hvis du bruger varen på en måde, hvor brugen åbenlyst formindsker varens salgsværdi væsentligt.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen (intimvarer undtaget) er åbnet eller prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Dvs. for eksempel lingeri må du gerne prøve på, såfremt produktet kan returneres i samme stand og emballage som ved modtagelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du refunderet det beløb, du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi købsbeløbet på de returnerede produkter, uden unødig forsinkelse og inden 14 dage efter vi har modtaget meddelelse om, at du har fortrudt købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Husk at få en kvittering for indlevering af pakken, da denne tjener som bevis for din returnering. 

Er du i tvivl om, hvordan du gør brug af fortrydelsesretten, kan du kontakte kundeservice:

Mail: service@sinful.dk
Telefon: 70 77 70 70

Returvaren sendes til:

MCOMPANY ApS
Axel Kiers Vej 3
8270 Højbjerg

Sinful modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Du hæfter således selv for fragten, når du sender varer retur. Hos Sinful yder vi ikke returlabel.

Reklamation

Sinful yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven: omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Sinful inden for rimelig tid, efter fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Kontakt venligst kundeservice med evt. dokumentation for fejlen eller manglen i form af billede eller video. Vi vender efterfølgende tilbage med instruktioner.

Når du handler med sælgere i EU, har du altid minimum 2 års reklamationsret, dette gælder naturligvis også hos Sinful. Det vil sige, at du har 2 år efter modtagelse af en vare til at reklamere over eventuelle fejl/mangler. Du skal dog hurtigst muligt, og senest 2 måneder efter du har opdaget en fejl/mangel ved en vare, oplyse os om, at du gerne vil reklamere over varen.

I tilfælde af eventuelle tvister følger vi Forbrugerklagenævnets afgørelse.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Mail: service@sinful.dk
Telefon: 70 77 70 70.
Adresse: MCOMPANY ApS, Axel Kiers Vej 3, 8270 Højbjerg.

Bemærk at Sinful ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Ved reklamation har du som udgangspunkt ret til at få erstattet den købte vare med et tilsvarende produkt.

Levering

Sinful sørger for levering med PostNord eller Bring (medmindre andet angives) til modtager på den hurtigst mulige dato efter bestilling. Rettidig levering forudsætter dog at PostNord og Bring overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos PostNord eller Bring, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. PostNords kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 99 % for pakkepost. Bemærk dog, at disse procentsatser er gennemsnitlige og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.

I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Sinful naturligvis en ny leverance uden beregning. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af PostNords målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage.

Vi leverer til hele Danmark samt til Grønland, Island og Færøerne. Alle leveringer sendes med PostNord eller Bring og koster fra 25 kr. Fragtprisen vil være afhængig af pakkens vægt, og hvor pakken skal sendes til. Ved bestilling over 600 kr. sendes til pakkeshop/udleveringssted gratis. Leveringstiden er den forventede leveringstid oplyst af PostNord eller Bring.

Husk, at du som forbruger har ret til at hæve et køb og få dine penge retur i tilfælde af forsinket levering. Levering skal ifølge Købeloven ske senest 30 dage efter, du har bestilt din vare, medmindre andet er aftalt. Dette gælder både bestillinger hos fysiske butikker og på nettet. Hvis du i tilfælde af forsinket levering ønsker at hæve købet, har du ret til at få dine penge retur inden 14 dage.

Der kan opstå forsinkelser pga. fx indfortoldning, som Sinful ikke kan drages til ansvar for.

Husk, at det også er muligt at afhente ordrer fra Sinfuls lager på Søren Nymarks Vej 1C, 8270 Højbjerg.

Produktanmeldelser

Når du afgiver en anmeldelse af et produkt på Sinfuls hjemmeside, giver du Sinful ret til at kopiere, fjerne, modificere, publicere og oversætte indholdet af produktanmeldelsen. Du giver tilladelse til, at vi må benytte teksten på vores webshops, herunder på andre domæner end det, hvorpå du har afgivet anmeldelsen. Du giver os samtidig lov til, at vi må tilpasse din anmeldelse og bruge den i anden markedsføring via øvrige salgskanaler.

Anmeldelsen skal skrives på dansk i et letforståeligt sprog og uden bandeord, stødende sprogbrug el. lign. Du bør ikke kopiere din anmeldelse fra andre kunder eller andre steder. Ligeledes skal du ikke indsætte HTML tags eller links i din anmeldelse.

Når du indsender din anmeldelse, har du mulighed for at skrive dit fulde navn, blot dit fornavn eller et alias i "navnefeltet". Du kan således skrive din anmeldelse helt anonymt. Din mailadresse skal være den, som du brugte i forbindelse med dit køb af produktet på Sinful.dk. Din mailadresse vil dog aldrig fremgå af din anmeldelse.

Vi forbeholder os retten til at slette anmeldelser, hvis de ikke lever op til ovenstående.

Persondatapolitik

Læs vores Persondatapolitik i fuld længde her.


Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via https://naevneneshus.dk/

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klage indgives via http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores mailadresse service@sinful.dk.

I tilfælde af eventuelle tvister følger vi Forbrugerstyrelsens afgørelse.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 20.04.2021

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
 

Til:

Sinful
Axel Kiers Vej 3
8270 Højbjerg

E-mail: service@sinful.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Er mine data sikre hos Sinful?

PERSONDATAPOLITIK

 

1. GENERELT

1.1 SINFUL ApS ("Sinful", "Sinful.dk", "vores", "os" eller "vi") er dataansvarlige for behandlingen af de personoplysninger, vi har modtaget fra dig. Du finder vores kontaktoplysninger under punkt. 7.

1.2 I denne persondatapolitik kan du læse, hvordan Sinful ApS indsamler og behandler oplysninger, der vedrører dig, herunder til hvilke formål vi behandler personoplysningerne, hvordan vi sikrer de oplysninger, vi modtager, og hvilke rettigheder du har. 

2. HVILKE PERSONOPLYSNINGER INDSAMLER VI OG TIL HVILKE FORMÅL, OG HVORDAN BEHANDLER VI DINE PERSONOPLYSNINGER I OVERENSSTEMMELSE MED GÆLDENDE LOVGIVNING

2.1 Når du besøger Sinful.dk, indsamler vores system automatisk oplysninger om dig og din brug af vores hjemmeside. De data, systemet registrerer, er blandt andet oplysninger om, hvilken browser du bruger, hvilke ord, produkter og kategorier du søger på, din IP-adresse, netværkslokation og informationer om din computer, mobil eller tablet, som gør det muligt for os at forbedre din brugeroplevelse og optimere Sinful.dk’s funktioner, ligesom vi bruger oplysningerne til at kunne foretage relevant markedsføring. Retsgrundlaget for vores behandling af dine data i forbindelse med besøg på hjemmesiden, kan du finde i databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra f. Derudover gør Sinful.dk brug af cookies i overensstemmelse med Sinful.dk's cookiepolitik. Denne behandling er baseret på dit samtykke, jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra a. 

2.2 Når du tilmelder dig Sinful.dk’s direkte markedsføring, eksempelvis vores Facebookside, nyhedsbrev, push-beskeder eller lignende, registrerer vi dit navn, din mailadresse samt andre frivillige oplysninger, du selv afgiver i forbindelse med tilmeldingen. Formålet er at kunne levere relevant markedsføring til dig. Retsgrundlaget herfor er databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra a.

2.3 Når du køber et produkt på Sinful.dk eller kommunikerer med os via vores hjemmeside, registrerer vi de oplysninger, du selv afgiver, som eksempelvis dit navn, din adresse, din mailadresse, dit telefonnummer, betalingsmåde, leveringsmåde, IP-adresse, samt hvilke produkter du har købt og eventuelt returneret til os. Disse oplysninger bliver registreret, for at vi kan levere de produkter, som du har bestilt, og desuden administrere og overholde dine rettigheder til at returnere og reklamere over en vare jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b. Disse oplysninger kan også blive brugt til at informere dig om en tilbagekaldelse af et produkt eller anden information, vi er pålagt at informere dig om ved lov. Oplysninger om dine køb via vores hjemmeside indsamles desuden, så vi kan overholde lovkrav til bogføring og regnskab, jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra c. Når vi registrerer din IP-adresse, er det fordi Sinful.dk er interesseret i at forebygge og forhindre bedrageri. Retsgrundlaget herfor er databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f. 

2.4 Når du indgår en samarbejdsaftale med os enten som privatperson eller i kommerciel sammenhæng, registrerer vi oplysninger om dit navn, din firma- eller privatadresse, din e-mail, dit telefonnummer, leveringsmåde, IP-adresse, samt andre relevante oplysninger, der udveksles i forbindelse med samarbejdet. Formålet med at indsamle og opbevare disse oplysninger, er at vurdere en potentiel samarbejdsaftale, samt at levere de produkter, som du har anmodet om i henhold til aftalen. Oplysninger som du selv afgiver, behandles for at kunne træffe foranstaltninger på din anmodning forud for indgåelse af en samarbejdsaftale jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b. 

2.5 Når du besvarer spørgeskemaer, registrerer vi oplysninger om dit navn og din e-mailadresse, samt oplysninger om dine seksuelle forhold og helbredsoplysninger, såfremt spørgeskemaet fordrer svar på dette. Formålet med dette spørgeskema er at indhente viden i henhold til den konkrete undersøgelse. Retsgrundlaget herfor er databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra a og art. 9, stk. 2, litra a. 

2.6 Hvis du afhenter din bestilling på vores lager i Aarhus, kan der være opsat TV-overvågning. Såfremt dette er tilfældet, vil det være skiltet på bygningen. Disse optagelser kan blive gennemgået og videregivet til politiet, hvis der opstår begrundet mistanke om overtrædelse af straffeloven. Formålet er at forebygge og dokumentere eventuelle lovovertrædelser. Retsgrundlaget herfor er databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f.


3. MODTAGERE AF PERSONOPLYSNINGER

3.1 Sinful.dk overdrager oplysninger om dit navn, din adresse, din mailadresse, dit ordrenummer samt leveringsønsker til PostNord, GLS, Bring eller anden transportør, som varetager fragten og leveringen af de varer, du har købt hos os. Køber du produkter, som ikke findes på vores lager, kan dine oplysninger undtagelsesvis gives videre til producenten, som herefter sørger for at sende den pågældende vare til dig. Disse oplysninger udveksles mellem Sinful og transportøren via Coolrunner. Derudover kan dine oplysninger videregives til samarbejdspartnere, der assisterer os i forbindelse med vores forretningsaktiviteter, herunder bl.a. långivere.

3.2 Da vi anvender eksterne samarbejdspartnere til blandt andet teknisk drift, forbedringer på hjemmesiden, indsamling af permissions til udsendelse af nyhedsbreve, deltagelse i konkurrencer, pop-ups, relevant markedsføring samt bedømmelse af vores virksomhed og produkter, kan oplysninger om dit navn og din mailadresse blive betroet til disse. I forbindelse med dit køb af varer på vores hjemmeside, sender Trustpilot på vegne af vores virksomhed en mail med en invitation til at vurdere vores produkter og services. Det er fuldstændig valgfrit, om du vil lave en anmeldelse, og du kan vælge at bruge et valgfrit navn. Den oplyste e-mailadresse bruger vi kun til at verificere, at der er foretaget et køb hos Sinful. Hvis du takker ja til invitationen, skal du være opmærksom på, at dataansvaret for dine personlige oplysninger i denne forbindelse overgår til Trustpilot. 

3.3 Når du betaler for din(e) vare(r), vil du blive viderestillet til vores betalingsudbydere AltaPay, Bambora og Epay. De oplysninger, du afgiver, vil blive opbevaret i fuld fortrolighed af modtagerne. Det er alene betalingsudbyderen der får adgang til oplysninger om dit betalingskort. Sinful får ikke adgang til oplysninger om dit betalingskort. 

3.4 Oplysninger, der er indsamlet som led i et samarbejde, vil alene blive opbevaret til intern brug, medmindre det er nødvendigt for at opfylde et formål i forbindelse med samarbejdsaftalen, eller såfremt der opstår en tvist, der nødvendiggør en videregivelse til retlige instanser og myndigheder. 

3.5 Når du deltager i en spørgeskemaundersøgelse, vil oplysningerne blive indsamlet gennem SurveyMonkey.

3.6 Oplysninger, der er indsamlet fra TV-overvågning i forbindelse med afhentning af din bestilling, kan blive videregivet til offentlige myndigheder, såfremt der foreligger en straffesag. Oplysningerne bliver opbevaret hos vores databehandler Telesikring A/S.

3.7 Vi overdrager oplysninger om dit navn og din mailadresse til blandt andet følgende eksterne samarbejdspartnere etableret inden for EU:

- Wisepops
- Leadfamly
- Trustpilot

Nogle af ovennævnte virksomheder har status som databehandlere, der under vores instruks behandler de data, som vi er juridisk ansvarlige for. Alle eksterne samarbejdspartnere, der behandler personoplysninger på vores vegne, har indgået skriftlige databehandleraftaler med vores virksomhed, hvor de er underlagt streng fortrolighed. Ingen af vores eksterne samarbejdspartnere må derfor anvende dine personlige oplysninger til andre formål end at opfylde den aftale, de har indgået med os.

3.8 Enkelte af vores eksterne databehandlere, for eksempel Google Analytics v/Google LLC., Facebook Inc., Klaviyo Inc., Magento Inc. og Zendesk Inc., SurveyMonkey Inc., Microsoft Corporation og Bing er etableret uden for EU, nærmere bestemt i USA. Overførsel af personoplysninger til vores databehandlere i tredjelande sikres gennem gyldige overførselsgarantier ved brug af EU-Kommissionens Standardkontraktbestemmelser.

 

4. DINE RETTIGHEDER

4.1 For at skabe maksimal åbenhed og gennemsigtighed omkring vores behandling af dine personlige oplysninger skal vi som dataansvarlige oplyse dig om dine rettigheder.

4.2 Indsigtsretten

4.2.1 Du har til enhver tid ret til at bede om at få oplyst, hvilke data vi har registreret om dig, hvilke formål dine data tjener, hvilke kategorier af personlige oplysninger vi har registreret om dig, hvem der modtager og behandler oplysningerne, samt hvorfra vores data om dig er indsamlet.  

4.2.2 Du har ret til, pr. mail, at få tilsendt en kopi af de personlige oplysninger, vi har registreret og behandler om dig. Ønsker du at få tilsendt sådan en kopi, skal du sende vores kundeservice en skriftlig anmodning på service@sinful.dk. Vi fremsender udelukkende personlige oplysninger, som knytter sig direkte til den mailadresse, anmodningen er sket på. Du kan med andre ord ikke få tilsendt oplysninger, der knytter sig til en anden mailadresse, end den du kontakter os på.

4.3 Retten til berigtigelse

4.3.1 Du har ret til at få ukorrekte personoplysninger om dig selv korrigeret af os, så vi ikke anvender fejlagtige informationer om dig, når du benytter virksomhedens services. Hvis du opdager, at der er fejl i de oplysninger, vi har registreret om dig, skal du gøre os opmærksomme herpå via skriftlig henvendelse på mail til vores kundeservice, så vi kan rette fejlen.

4.4 Retten til sletning

4.4.1 Du har i visse tilfælde ret til at få alle eller dele af dine personoplysninger slettet af os. Det gælder eksempelvis, hvis du tilbagekalder dit samtykke, og vi ikke har noget juridisk grundlag for at fortsætte behandlingen af dine data. Hvis en fortsat behandling af dine personlige oplysninger er nødvendig, det kan for eksempel være i tilfælde, hvor vi skal overholde vores juridiske forpligtelser, for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares i forbindelse med politiefterforskning, er vi ikke forpligtede til at slette de oplysninger, vi har registreret på dig.

Sletning af personlige oplysninger kan kun ske med tilbagevirkende kraft. Anmoder du om at få dine oplysninger slettet, skal du være opmærksom på, at der på ny vil blive indsamlet oplysninger om dig, hvis du benytter dig af vores virksomheds ydelser eller services i fremtiden.

4.5 Retten til at begrænse behandlingen til opbevaring

4.5.1 Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring, hvis du mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte.

4.6 Retten til dataportabilitet

4.6.1 Du har i visse tilfælde ret til at få en kopi af de personoplysninger, som du selv har givet os, udleveret i et maskinlæsbart format, ligesom du har ret til at overføre personoplysninger om dig selv til en anden dataansvarlig.

4.7 Retten til indsigelse

4.7.1 Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personlige oplysninger med henblik på direkte markedsføring, herunder den profilering, segmentering og analyse, som vi foretager for at kunne gøre vores kommunikation og markedsføring relevant i forhold til dig.

4.7.2 Du har ret til af grunde, der vedrører din personlige situation, at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personlige oplysninger, som vi foretager på grundlag af vores legitime interesse jf. pkt. 2.1 og 2.3.

4.8 Retten til at tilbagekalde samtykke

4.8.1 Du har ret til at tilbagekalde dit samtykke til direkte markedsføring, eksempelvis nyhedsbreve. Hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke, skal du rette skriftlig henvendelse til os på service@sinful.dk jf. pkt. 4.2.2. En tilbagekaldelse af dit samtykke gør sig ikke gældende for den behandling, der er foretaget før tilbagekaldelsen. 

4.9 Retten til at klage

4.9.1 Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby over vores virksomheds behandling af dine personlige oplysninger. Din klage skal i den forbindelse indgives enten skriftligt pr. mail til dt@datatilsynet.dk eller telefonisk på +45  33 19 32 00. 

 

SLETNING AF PERSONDATA

5.1 Oplysninger indsamlet om din brug af Sinful.dk, jf. pkt. 2.1 og 2.2, vil efter en samlet periode på 2 år enten blive slettet eller udelukkende være tilgængelige i anonymiseret form, således at de ikke kan spores tilbage til dig. Dette forudsætter dog, at du i denne periode ikke har interageret med vores virksomheds services, herunder besøgt vores hjemmeside, foretaget køb via vores hjemmeside, deltaget i konkurrencer, læst eller klikket på mails, annoncer og pop-ups mm.   

5.2 De personlige oplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med din tilmelding til vores nyhedsbrev slettes senest 2 år efter, at vores sidste nyhedsbrev er sendt til dig. Det er en forudsætning for sletningen, at dit samtykke trækkes tilbage. 

5.3 De personoplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med køb, du har foretaget på Sinful.dk/.no/.se/.fi/.eu, vil som udgangspunkt blive slettet eller anonymiseret, så de ikke kan spores tilbage til dig, 5 år efter udløbet af det kalenderår, du har gennemført dit køb. Dette forudsætter dog, at du i denne periode ikke har interageret med vores virksomheds services, herunder besøgt vores hjemmeside, foretaget køb hos os, deltaget i konkurrencer, læst eller klikket på mails, push-beskeder, annoncer og pop-ups mm. Oplysningerne kan dog gemmes i længere tid, hvis vi vurderer at have et legitimt behov for at opbevare dem.

5.4 Virksomhedens regnskabsmateriale opbevares i 5 år til udgangen af et regnskabsår, så vi kan opfylde bogføringslovens krav om opbevaring af regnskabsmateriale.

5.5 De personoplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med din interaktion med vores kundeservice, vil blive slettet 3 år efter din sidste henvendelse til os. 

5.6 Oplysninger indsamlet i forbindelse med samarbejdsaftaler, vil blive slettet senest 2 år efter vores sidste interaktion med dig. Har vi modtaget en anmodning om sponsorat, og vil denne anmodning ikke blive efterlevet, vil vi slette oplysningerne med det samme. 

5.7 Oplysninger indsamlet i forbindelse med spørgeskema, vil blive slettet så snart spørgerunden er afsluttet. Oplysningerne vil alene blive offentliggjort i anonym tilstand, medmindre respondenten giver samtykke til offentliggørelse af dennes oplysninger. I dette tilfælde vil oplysningerne slettes, så snart spørgeskemaet ikke længere har aktualitet.

5.8 Oplysninger fra TV-overvågning vil blive slettet 30 dage efter optagelsen, medmindre vi gør brug af oplysningerne som led i konkret mistanke om en lovovertrædelse. 

 

6. SIKKERHED

6.1 SINFUL ApS har gennemført alle de anbefalede tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at dine personlige oplysninger uden hensigt eller på ulovlig vis bliver destrueret, bortkommer, bliver ændret, forringet, misbrugt eller kommer uvedkommende i hænde eller til kendskab.

6.2 Det er udelukkende medarbejdere, som har et berettiget behov for at tilgå dine oplysninger for at udføre deres arbejde, der får adgang til dine persondata.  

 

7. KONTAKTOPLYSNINGER

7.1 SINFUL ApS er dataansvarlig for de personoplysninger, som indsamles via vores hjemmeside.

7.2 Hvis du ønsker at gøre brug af en eller flere af dine rettigheder beskrevet i pkt. 4, eller hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til vores virksomheds persondatapolitik, kan du kontakte:

 

SINFUL ApS
Søren Nymarks Vej 1C 
8270 Højbjerg Danmark

Mail: service@sinful.dk

Telefon: +45 70 77 70 70

 

8. ÆNDRINGER I PERSONDATAPOLITIKKEN

8.1 Vores persondatpolitik bliver opdateret løbende. Du kan altid finde den nyeste version på vores site sinful.dk/persondatapolitik.

 

9. VERSIONER

9.1 Dette er version 4 af SINFUL ApS' persondatapolitik dateret den 10.06.2021.

 

Er mails fra Sinful krypteret?

Kryptering af mails

Efter databeskyttelsesforordningens krav pr. 1. januar 2019 krypterer Sinful mails med personfølsomme oplysninger ved brug af TLS version 1.2.

For at vi kan sende krypterede mails til dig, skal din mailudbyder også understøtte TLS 1.2 eller nyere. Hvis ikke, kan vi ikke sende f.eks. ordrebekræftelser direkte til din mailadresse.

Når du lægger en ordre hos os, starter følgende proces derfor automatisk:

- Vores system tjekker, om din mailserver understøtter mails krypteret med minimum TLS 1.2.
- Hvis din mailserver understøtter TLS 1.2, sendes ordrebekræftelsen automatisk direkte til din indbakke.
- Hvis din mailserver ikke gør det, forhindrer systemet automatisk afsendelse af ordrebekræftelsen til din mailadresse, og vi sender i stedet en af følgende mails til dig:

- Hvis du har angivet dit telefonnummer i ordren, sender vi en mail med et link, du kan besøge, hvorefter du vil modtage en SMS fra Mcompany med en verificeringskode, som du skal indtaste for at få vist ordrebekræftelsen.
- Hvis du ikke har angivet dit telefonnummer i ordren, sender vi en mail med vores kontaktoplysninger, så du kan kontakte os for at få adgang til din ordrebekræftelse.

Da ordrebekræftelser per definition indeholder personfølsomme oplysninger, er vi forpligtet til at beskytte indholdet med kryptering. For din egen sikkerheds skyld anbefaler vi derfor også, at du sikrer dig, din mailudbyder understøtter mails krypteret med TLS 1.2 eller nyere.

De mest gængse mailudbydere som Gmail, Microsoft Outlook (herunder Hotmail og Live) og Yahoo understøtter alle som standard TLS 1.2 eller nyere. Hvis du bruger en af disse, vil du derfor uden problemer kunne modtage krypterede mails og ordrebekræftelser fra Sinful.

Du kan læse mere om beskyttelse af personlige oplysninger i Sinfuls persondatapolitik.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Menu

Kontakt kundeservice

+45 70 77 70 70

service@sinful.dk